Dette blir vi glade for at blir fulgt opp:)

I Granåsen barnehage ønsker vi å være mye ute - uavhengig av vær og føre. For at dette skal bli en god opplevelse for ditt barn, betinger det at barnet har gode klær og utstyr til all slags føre og alle årstider.

Her er noen veldig viktige ting vi i barnehagen blir glade for at blir fulgt opp:

• Du må regelmessig sjekke om det er nok klær i skiftekurven. Det må være truser, størmpebukser, tynn og litt tykkere genser i kurven til enhver tid. Om høsten og vinteren må det i tillegg ligge ekstra ullsokker, votter og lue.

• NAVN PÅ ALT! Vi bruker unødvendig mye tid å å finne ut hvem som eier hva.

• Våte dresser, regntøy, sko, klær, votter og luer må tas med hjem og tørkes. Det tørker ikke i garderoben over natten. Det er ikke godt å ta på seg klamt regntøy og våte votter neste dag.

• Når dress og/eller regntøy er skitne, må de tas med hjem og vaskes.

• Sjekk fotstrikk på på regntøy og dresser, samt om det er hull i regnklær/støvler regelmessig.