Barnehagen vår

Velkommen til Granåsen Barnehage SA. Vi er en privat to avdelings barnehage som åpnet i 1990. Barnehagen har sitt særpreg med at den ligger idyllisk til, midt i skogen, ved lysløypa, skjermet for trafikk og ikke langt fra sentrum. Vår visjon: • Granåsen barnehage - på lag med barna, i samspill med naturen Våre verdier: • Vi ser barnets behov og skaper trygghet • Vi er inkluderende og har et godt samhold • Vi er opptatt av kvalitet og utvikling

Vi har en unik beligghenhet med naturen like utenfor vinduet og naturen er betydningsfull i vårt arbeid i barnehagen. Vi er ute hele året gjennom utelek og faste turdager. Gjennom ulike aktiviteter året rundt, i all slags vær får vi uforglemmelige minner og opplevelser.

Trivsel, trygghet, natur og enkeltbarnet er i fokus hos oss.

Navnene på avdelingene er hentet fra naturen, da dette er en del av barnehagens hverdag.

Rompetroll, for barn mellom 0-3 år,

Maurtua, for barn mellom 3-6 år.

ÅPNINGSTIDER

Barnehagens åpningstid er fra kl: 06:45 – 16:30 i alle virkedager.

Juleaften, nyttårsaften og onsdag før skjærtorsdag er barnehagen lukket.

Det er fem planleggingsdager i løpet av året. Disse dagene brukes til kurs og planlegging for personalet. Da er barnehagen stengt.

Alle barn må ta ut minst 4 uker ferie i løpet av barnehageåret, derav 3 uker sammenhengende ferie i perioden 8. juni - 4. august.

Barnehagen vil i fellesferien ha stengt i 2 uker. I 2023 vil det være stengt i uke 29 og 30.